Impactul programului de formare- seria1

Cadrele didactice au beneficiat de îndrumare personalizată, prin instruire atât faţă în faţă, cât şi la distanţă, utilizând canale moderne de comunicare şi  instrumente web 2.0 – blogul programului www.saptamanaaltfel.com constituit în acest scop. Prin intermediul blogurilor individuale/de grup ale cursanţilor realizate în cadrul acestui program şi prin intermediul căsuţei poştale electronice.

În vederea formării/dezvoltării competenţelor generale şi specifice ale programului de formare, cursanţii au fost implicaţi în activităţi interactive derulate în grupuri mici, care au oferit atât posibilitatea conştientizării avantajelor şi dezavantajelor învăţării prin experienţă, cât, mai ales, împărtăşirea de bune practici.

În vederea creşterii eficienţei comunicării, cursanţii au fost antrenaţi în situaţii concrete care exersează diferite tipuri de comunicare, respectiv forme de comunicare. Participanţii au studiat situaţii reale, au propus şi au ales soluţii pentru rezolvarea acestora.

Profesorilor care au participat la program li s-a oferi posibilitatea să aplice competenţele dobândite atât în cadrul activităţilor educative desfăşurate la clasă cât şi pentru evaluare şi diseminarea rezultatelor acestora.

La finele activităţilor de formare s-a organizat evaluarea finală a cursanţilor. Linkurile către blogurile activităţilor educative individuale şi de grup proiectate, desfăşurate şi evaluate de către cursanţi au fost publicate pe blogul programului. Tot aici se găsesc şi prezentările realizate de către cursanţi pentru evaluarea finală.

In urma prezentarii portofoliului de evaluare finala 12 cadre didactice au obţinut calificativul excelent, 8 cadre didactice au obţinut calificativul foarte bine şi un profesor a fost evaluat cu calificativul bine.

În urma analizei chestionarului de evaluare a impactului programului de formare (se pot formula următoarele concluzii:

–          Toţi absolvenţii programului de formare au completat chestionarul online;

–          Conţinutul programului a fost apreciat de 76% dintre cursanţi cu calificativul foarte bine, în timp de 14% dintre cursanţi l-au apreciat cu calificativul bine. Materialele folosite au fost notate cu nota maximă de cei 71% dintre cursanţi, acelaşi calificativ şi procent fiind acordat şi organizării activităţilor. Metodele utilizate au primit calificativul foarte bine, fiind apreciate astfel de către 86% dintre cursanţi. Formatorii au primit calificativul foarte bine, acordat de cursanţi în procente cuprinse între 81 şi 95%.

–          Ideile interesante auzite pe parcursul activităţilor de formare de către cursanţi au fost foarte multe şi de o mare diversitate. Dintre acestea am reţinut: impactul instrumentelor de marketing asupra rezultatelor activităţilor educative, utilizarea blogului ca suport pentru desfăşurarea activităţilor educative.

–          Dintre materialele/instrumentele noi elaborate în urma participării la programul de formare, cursanţii le-au exemplificat pe cele cu cea mai mare frecvenţă: blogul , afişul publicitar/ pliantul/posterul ca material de promovare a activitaţilor educative.

–          Cele mai dificile aspecte din conţinutul programului: adaptarea activităţilor educative la stilurile de învăţare ale elevilor, diferenţierea activităţilor inter-trans-extracurriculare, realizarea tehnică a blogului, elaboraea raportului de activitate educativă. Majoritatea cursanţilor au menţionat fie că nu au întâmpinat dificultăţi deosebite cu conţinuturile programului de formare, fie că toate problemele apărute pe parcurs au fost soluţionate până la finele programului.

–          -Dintre sugestiile de îmbunătăţire ale programului de formare menţionăm:  organizarea sesiunilor de formare astfel încât să includă efectiv “săptămâna altfel”, organizarea programului de formare în timpul vacanţelor, în weekenduri, dupa ora 17 – majoritatea participantelor au fost educatoare.

–          Dintre propunerile de teme pentru activităţile de formare viitoare amintim: modalităţi noi de realizare a unor activităţi comune grădiniţă-şcoală, materiale, jocuri pentru îmbunătăţirea actului didactic la nivelul învăţământului preşcolar, consilierea părinţilor în vederea implicării în activităţile educative, managementul grupei de preşcolari, managementul timpului, dezvoltare  personală.

Felicitari tuturor cadrelor didactice absolvente pentru rezultatele obtinute!

Responsabil program,

dr. Liliana Dana Lung

profesor metodist CCD Cluj

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s